Uczniowie klasy 4A 27 i 28 października brali udział w dwudniowej wycieczce integracyjnej do Krakowa i Wieliczki.

Wizyta w Krakowie rozpoczęła się od obejrzenia wystaw w Muzeum Sztuki Współczesnej: Dialog z przestrzenią, Współczesne modele realizmu, Pojęciokształty Stanisława Dróżdża i Live Factory 2: Warhol by Lupa. 

Kolejnym z punktów wycieczki było poznanie dziedzictwa narodowego Krakowa poprzez zwiedzanie z przewodnikiem Komnat Królewskich na Wawelu. Była to lekcja historii, na której uczniowie mogli zobaczyć, jak wyglądały m.in. Sala Turniejowa – miejsce obrad Rady Królewskiej, Sala Poselska - zdobiona głowami wawelskimi, Senatorska - każda z nich zdobiona jest arrasami, które przedstawiają monumentalne cykle biblijne opisane w Starym Testamencie - oraz dowiedzieli się, czym charakteryzował się styl włoskiego renesansu.

Niezwykłych doświadczeń dostarczył także spektakl Carmina w Teatrze KTO, w którym widzowie musieli odpowiedzieć na pytania, co można zrobić dla świata w czasie kryzysu – pandemii, czy wojennych i ekonomicznych katastrof.

Pierwszy dzień wycieczki zakończył się odkrywaniem Starego Miasta nocą.

Piątkowy poranek rozpoczął się od gry miejskiej, której celem było poznanie najbardziej znanych miejsc Starego Miasta. Uczniowie, podzieleni na zespoły, wykonywali zadania – musieli między innymi wykazać się znajomością mapy i wykonywać odpowiednie obliczenia.

Ostatnia część wycieczki poświęcona była zwiedzaniu zabytkowej Kopalni w Wieliczce. Uczniowie pokonali łącznie ok. 800 schodów, przeszli 3 poziomy kopalni na głębokości od 64 do 135 metrów. Sieć podziemnych korytarzy, kaplice z solnymi rzeźbami, gra światła, solankowe jeziora i wyjątkowa historia tego miejsca sprawiły, że to miejsce urzekło wszystkich.

Opiekę nad uczniami sprawowali: p. Józef Jaśkowski, p. Adam Kuna.