Drużyna „Sary” w ścisłym gronie laureatów Turnieju Trójgamicznego czyli Mistrzostw w Projektowaniu Gier Komputerowych

Mamy dla Was kolejną niesamowitą informację. Drużyna programistów z I Liceum znalazła się w ścisłym gronie laureatów Turnieju Trójgamicznego czyli Mistrzostw w Projektowaniu Gier Komputerowych organizowanych przez Fundację Lublin GameDev oraz Fundację TEAM Teatrikon i  dofinansowanych ze środków Ministerstwa Cyfryzacji.

 

Do Turnieju można było zgłosić drużynę liczącą od 8 do 15 osób, uczącą się razem w szkole ponadpodstawowej pod opieką nauczyciela. W formularzu zgłoszeniowym do 4 grudnia należało przedstawić swój pomysł na grę oraz zaprezentować drużynę z podziałem na profesje programistyczną, graficzną i designerską. W kolejnym etapie wszystkie zespoły spotkały się w Lublinie na Konferencji Przydziału. Podczas tej konferencji zostało wytypowanych 12 drużyn po 4 na kanton. Podczas kolejnych miesięcy odbywały się spotkania online oraz warsztaty ze specjalistami. Uczniowie musieli w tym czasie przygotowywać dokumentację, nagrywać vlogi i prezentować swój obecny stan pracy nad grą. Odbywały się także spotkania na arenie wirtualnej gdzie wszystkie zespoły rozwiązywały zagadki przygotowane przez organizatorów poruszając się po trójwymiarowym świecie. Pod koniec października odbyła się Gala Finałowa, podczas, której wytypowano trzech zwycięzców po jednym na kanton. Wśród znalazła się drużyna Bronka, autorzy gry „Sara”.

Sara jest grą RPG z elementami strzelanki, w której głównym celem gracza jest odnowienie zniszczonej po katastrofie ekologicznej wyspy. Gracz wcieli się w rolę sztucznej inteligencji, od której zależeć będą losy świata. Misji tej towarzyszyć będą liczne niebezpieczeństwa, które czyhają w mrocznych pozostałościach cywilizacji.

Gdy prace nad grą dobiegły końca członkowie drużyny zgodnie stwoerdzali, że miniony rok był dla nich bardzo wymagający. Byłą to pierwsza edycja konkursu, więc nie wiedzieli do końca czego się od nich wymaga w konkursie. Byli też niedoświadczeni, nigdy wcześniej nie tworzyli gry komputerowej i nie pracowali nad tak dużym projektem. Jak się ta przygoda zakończyła już wiemy. Konkurs udało im się wygrać zajmując pierwsze miejsce w kantonie lubelskim, pokonując dwie szkoły z Warszawy i jedną z Radomia. 

Jak wyglądała praca w projekcie? Na początku w drużynie było 15 osób. Wszyscy byli bardzo zaangażowani. Z czasem zapał wygasał i w zespole dochodziło do licznych roszad. Do listopada połowa uczniów odeszła - zostali Ci, którzy byli najbardziej zdeterminowani. Drużyna była podzielona na trzy profesje: design, programistów oraz grafików. Designerzy zajmowali się projektowaniem samej gry oraz organizacją pracy. Graficy tworzyli modele 3D oraz całą oprawę graficzną. Programiści tworzyli wszystkie mechaniki gry takie jak chodzenie czy strzelanie. Projekt „Sary” był bardzo ambitny. W normalnym studiu, przeniesienie podobnego pomysłu na ekran wymagałoby dużego nakładu finansowego oraz zajęłoby co najmniej rok. Uczniom udało się stworzyć wersję Alpha nie mając do dyspozycji ani odpowiedniego sprzętu ani żadnych środków finansowych do wykorzystania. Cały ten sukces wymagał od nich niebagatelnego poświęcenia. Prace nad grą musieli łączyć, ze szkołą a ostatni miesiąc ze studiami, ponieważ w drużynie jest kilku tegorocznych absolwentów. Wyjątkowa sytuacja epidemiologiczna spowodowała, że termin zakończenia turnieju został przesunięty, wskutek czego pracowali kolejne kilka miesięcy, włączając w to pośrednio wakacje.

Z dumą prezentujemy zwycięski skład zespołu „Sary”

  • Natalia Czaus - designer; odpowiedzialna za projektowanie gry, jej mechanik, questów oraz nadzorowanie pracy.
  • Piotr Jasielski - oficjalnie programista, praktycznie człowiek zajmujący się wszystkim: od pomocy w designie, łączenia projektu, tworzenia shaderów, mapy poprzez  testowanie gry czy też opracowywanie scenariuszy filmów łącznie z ich montażem. 
  • Alicja Niziołek - zajmowała się tworzeniem modeli oraz ich teksturowaniem
  • Filip Chyła - początkowo designer, w późniejszym etapie turnieju grafik 3D, oraz osoba odpowiedzialna za cut scenki
  • Karolina Domańska - tworzenie modeli, teksturowanie i grafika 2D, post procesy
  • Adrian Kwiatkowski - programista; odpowiedzialny m.in. za system zapisu, questów czy też strzelania.
  • Marcin Skic - programista; zajmował się m.in. systemem craftingu oraz tworzeniem UI
  • Szymon Kita - programista, stworzył pierwszą wersję AI
  • Łukasz Run – opiekun, nauczyciel informatyki w I LO.

Gratulujemy!!!!!!