podstrony 1 LO

Once upon a time there was a boy named John. Every day after breakfast, dinner and before bed he would do only one thing - play his favourite computer games.  It was really unhealthy but he couldn't even imagine a different lifestyle. He thought it must be boring. Every evening he would go out to watch the sunset. He'd never seen such a beautiful sight in any of his games, but he immediately gave up the idea of leaving them. One day he was told to visit his grandfather……

I tak dwa tygodnie temu zaczęła się ciekawa przygoda nad komiksem, którą grupa specjalna z Bronka właśnie zakończyła. W skład teamu nazwanego Mission Indonesia weszli Tola Sadło, Wiktoria Fedorko, Zuzia Nóżka, Roksana Wrona, Mateusz Kowal, Kacper Śliwa i wspierający ich nauczyciele panie Agnieszka Piwnicka – Jagielska i Aneta Jagieła oraz pan Piotr Abramowicz. Miejscem spotkań zespołu był Messenger. To tu powstała najpierw polska, potem angielska część komiksu o chłopcu z dalekiej Indonezji, który po ciekawej przygodzie nad polskim Bałtykiem zrozumiał, jak bardzo ważna jest edukacja. Do pracy nad komiksem uczniów i nauczycieli zaprosił pan Łukasz Run, który od kilku lat współpracuje z Johnem Evertem Quresh, nauczycielem w Practical Education Center w indonezyjskiej Jakarcie. Panowie realizują ciekawe projekty edukujące uczniów z biedniejszych rodzin w dziedzinie podstaw IT, technologii oraz programowania. Od ponad 3 lat współpracują także w ramach CodeWeek, czyli tygodniu programowania. W tym roku John dodatkowo zaproponował wspólne stworzenie komiksu, przy pomocy którego będzie zachęcał indonezyjskie dzieci do nauki. Grupa podzieliła się na dwa robocze zespoły: polski (Tola, Zuzia, Wiktoria, Roksana oraz panie A. Jagieła i A. Piwnicka) i angielski (Kacper, Mateusz i p. P. Abramowicz). Metodą dyskusji nad masą pomysłów powstała ciekawa opowieść o chłopcu, który zrozumiał, jak ważna jest edukacja. Projekt miał nie tylko charakter edukacyjny, pozwolił także na ciekawą i ambitną odskocznię w czasie zawieszenia lekcji. Teraz czekamy na graficzne opracowanie komiksu, który wykonają uczniowie z Practical Education Center.