podstrony 1 LO

Wycieczka szkolna do Trójmiasta

W ciągu ostatnich dni można było już poczuć wakacje. Uczniowie klas 1c, 3c4, 3b4, a także nauczyciele p. Małgorzata Noskowicz, p. Dorota Grymuza, p. Elżbieta Derek oraz p.Adam Kuna, po całym roku szkolnym mogli wreszcie poczuć słońce i morską bryzę w Trójmieście.

Pierwszy dzień rozpoczął się wyjątkowo wcześnie, bo już o 2-ej w nocy, kiedy to wyruszyliśmy do Gdańska. Lekko zmęczeni po podróży wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy Westerplatte, skąd  pirackim statkiem ruszyliśmy w rejs do Gdańska na spacer po pięknym Starym Mieście. Tuż po powrocie wspólnie wybraliśmy się na plażę, aby podziwiać malowniczy zachód słońca.

Drugi dzień wycieczki zaczął się równie wcześnie - już o 6:30 wszyscy byli na nogach, gotowi na kolejne atrakcje! Zaraz po śniadaniu wybraliśmy się na Hel do Fokarium Stacji Morskiej, a kolejno do Gdyni, gdzie odwiedziliśmy Oceanarium oraz Okręt Wojenny ORP „Błyskawica”. Następnie pojechaliśmy na spacer po sławnym sopockim molo, który nie obył się bez zdecydowanie zbyt drogich kaw ze Starbucks’a.

Trzeciego dnia po porannym plażowaniu w piękną słoneczną pogodę wyruszyliśmy w podróż do  Malborka. Zwiedziliśmy tam największy zamek krzyżacki w Polsce wpisany na listę UNESCO. Poznaliśmy wiele faktów i ciekawych legend na temat zakonu krzyżackiego. Po tak wielu atrakcjach troszkę zmęczeni (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) wyruszyliśmy w podróż do Świdnika.