Uczniowie I LO Andrzej Małek z kl.3a i Michał Ciozda z kl.3c dotarli do części ustnej etapu okręgowego 42 Olimpiady Języka Angielskiego organizowanej corocznie przez Wyższą Szkołę Języków Obcych im.Samuela Bogumiła Lindego. Na etapie szkolnym test składa się z 60 punktów, podzielonych po połowie między gramatykę i słownictwo.

Wykorzystuje się w nim standardowe techniki używane w testach szkolnych: transformacja i parafraza zdań lub fraz, wstawianie, wielokrotny wybór i tłumaczenie. Wobec stale rosnącej liczby uczestników, konkurencja na tym etapie jest bardzo silna co oznacza, iż nawet dobry uczeń może mieć kłopoty z awansem. Test II etapu jest zbliżony, pod względem trudności, do wymagań jakie stawiane są kandydatom na studia na filologię angielską. Kandydaci rozwiązują dwa testy gramatyczne (wielokrotnego wyboru i tłumaczeniowy), test słownictwa (wstawianie słów w luki), test czytania oraz globalny test luk (cloze test). Ostatnim składnikiem zestawu jest test wiadomości kulturowych (wielokrotny wybór), który dzieli się na część amerykańską i brytyjską.

Zestaw finałowy składa się z testu rozumienia ze słuchu, gramatycznego testu tłumaczeniowego, testu słownictwa, testu czytania oraz testu luk. Poziom trudności testu znacznie przewyższa poziom wymagań przy rekrutacji na studia filologiczne.

Na początku marca okaże się, czy nasi uczniowie zakwalifikowali się do etapu centralnego. Na razie czekamy na wyniki i trzymamy kciuki. Opiekunami uczniów są panie B. Biskor i D. Grymuza.